Jag borde inte berätta det här...

Godmorgon! 

Kaffe som vanligt, iklädd min leopard morgonrock sitter jag som en slöfock här i soffan. Snart ska jag väl ta tag i dagen. 

En himla pinsam grej hände mig häromdagen. Jag borde verkligen inte berätta för jag skäms över hur jävla dum jag är ibland. Men tänkte att jag bjuder på det, nån kanske kan få sig ett gott skratt:) 

Det var nämligen så här, jag var på jobbet. På Delicato, vi har köpt in nya Fika möbler, kom in och kika förresten hur bra butiken blivit nu:) Iallafall så åkte jag på att skruva ihop stolar och bord. Stolarna gick lätt och jsg tänkte att jag hinner ta alla fyra borden också. Så jag satte igång och skruva, utan skruvdragare kan tilläggas. På benen till bordet så skulle en sån där gängskruv ner i ett hål, sen skulle två långa skruvar igenom själva benet i två hål och sen in i den där gängskruven. Jag krångla som fan med första benet för att hitta hålen, man måste ju hålla med ena handen och sen försöka hitta rätt med den andra. Och det går ju inte att se nått för det är inne i bordsbenet. Men tillslut gick det.
Sen vidare till ben nu två. Där krångla det som fan, och jag försökte och försökte men det gick bara inte. Mitt tålamod klarar inte sånt, jsg kände hur jag blev argare och argare! Men jag hängde i och försökte ännu mer. Tillslut var jag så förbannad att jag nästan grina, det bara kokade i mig!! Jag slängde skruvjäveln i golvet och gick ut och tog en cigg! Där hade jag en inre diskussion med mig själv att jag bara måste klara det! Gick in igen men satte mig på andra sidan och tänkte att det kanske blir bättre om jag byter hand. 

Tror ni inte fan att jag har skruvat åt fel håll!!!! I över 30 minuter satt jag med den där skruvjäveln och kokade. Jag höll på att sjunka genom golvet, kände mig som den största idioten på denna jord:D  

Det är inte lätt alla gånger, speciellt inte om man heter Sara Sidén. Jag gör allt så mkt svårare än vad det egentligen är;) 

Idag väntas jobb på min älskade solbergagrupp. Härliga vårdtagare och underbara kollegor<3

Ha en fin dag och hoppas ni fick er ett gott skratt av mina "skruva ihop ikeamöbler".




//Fröken Sidén 
1 Rebecca Broo:

skriven

Tips fina Sara :)
när det kommer till å skruva -
Lefty Lucy - Righty Tighty
Vä Lossar alltså alltid och höger håll drar åt :)

Kommentera här: